vrijdag 9 februari 2018

Vrijdag 9 februari

Voor zo’n eerste nacht in een vreemd bed hebben we beiden redelijk goed geslapen. De kamer was heerlijk koel dankzij de airco. Ik ben om 07.00 uur wakker en terwijl manlief zich nog een keer lekker omdraait ga ik rustig aan de slag met de koffers. Een uur later heeft alles een plekje gevonden en is het tijd voor het ontbijt. Manlief kookt de eitjes terwijl ik op zoek ga naar van alles om de tafel te dekken. We hebben best een grote keuken met veel kastjes, dus het is echt even zoeken. Toch fijn, zo thuis ontbijten.

We hebben afgesproken met de buren om vandaag naar Hermanus te rijden. Onderweg zullen we eerst een stop maken op Arabella Golf. Iets drinken en de dames 😄 willen uiteraard even in de golfshop rondneuzen. De buurvrouw kan haar gading niet vinden, maar ik scoor nog een mooi poloshirt. We hebben 2 jaar geleden op deze baan gespeeld en alles ligt er nog net zo verzorgd bij als ik me herinner. Prachtige golfbaan!

Hiervandaan rijden we door naar Hermanus waar we lunchen en een klein ommetje doen, o.a. over de Afrikaanse markt. Het is prachtig weer, maar er staat een stevige wind. De heenweg zijn we langs de kust gereden, de terugweg gaat over de pas. Een mooie route en een leuk ritje voor een dagje uit.

Omdat we een late lunch hebben gehad besluiten we vanavond bij ons “thuis” te eten met wat stokbrood, kaas, prosciutto en uiteraard een goed glas wijn. Het is aangenaam zitten buiten en zelfs als het rond 9 uur begint te regenen blijft de temperatuur goed. We zwaaien de buren om 22.00 uur weer uit, morgen zien we elkaar weer. Manlief had de digitale krant nog niet uit, dus die zit te lezen en ik zit nog steeds buiten (23.23 uur) om dit blog af te maken. En dat is weer gelukt, tot morgen 😄



Geen opmerkingen:

Een reactie posten