woensdag 21 februari 2018

Dinsdag 20 februari, De Zalze Golf in herkansing

Sinds enige tijd laat ik mijn nagels doen. Acryllaag erop en lakken. Zonder die acryllaag kan ik mijn nagels niet op lengte houden. Ze scheuren in of breken af en als er een haakje aan zit begin ik te knagen 😖 Dus voor vertrek ben ik naar de manicure geweest die een frisse roze kleur op mijn nagels heeft gezet. Afgelopen zondag na het golfen hield ik ineens de in zijn geheel los gekomen acryl- en laklaag van mijn linkerduim in mijn handen. Oei, wat nu?

Gisteren op het gemak eens op internet gezocht en in het ons bekende Waterstone Village (winkelcentrum) zit een nail and feet studio. Dus deze ochtend na het ontbijt stap ik in de auto en rijd naar de mall. 6 dames in een ieniemienie winkelruimte zijn met 5 paar handen bezig, dus er is nog een stoeltje voor me vrij. De lieve enigszins verlegen dame gaat meteen aan de slag op een geheel andere manier dan ik gewend ben. Niks sneldroogapparaatje om je hand in te leggen, nee, gewoon met de armen over elkaar gaan zitten wachten tot elke handeling goed is uitgehard of gedroogd. Dus voor die ene nagel zit ik 35 minuten binnen. Mijn eigen nagelstyliste doet 2 complete handen in 45 minuten. Ik vraag me dan ook af of ik het wel goed heb verstaan als ik 30 ZAR moet afrekenen, dat is ongeveer 2 euro! Dat zou 20 euro voor 2 handen zijn, thuis betaal ik er 49. Daar kunnen ze hier toch onmogelijk aan verdienen? 🤔

Maar ik ben blij met het resultaat, de nagel is weer verstevigd en voorzien van sparkles (beter een totaal afwijkende kleur, dan proberen dezelfde kleur te vinden). En zoals de lieve dame zei: every girl needs sparkles 😄

Deze middag golfen we weer op De Zalze. De regenbui van afgelopen week heeft de baan duidelijk goed gedaan, hij ligt er groener bij dan de laatste keer. En hoewel het ook vandaag warm is, staat er een lekkere bries en is het fijn spelen. Dat wil niet per sé zeggen dat daarmee het spel ook beter gaat, want het is vandaag hit or miss. 50% van de ballen gaat goed, maar de andere 50% is waardeloos. Ach, als je het maar naar je zin hebt. En dat hebben we.

We eindigen de dag op het mooie terras van de golfclub, blijven daar eten en rond 20.30 uur zeggen we de buren gedag en rijden huiswaarts. We zien elkaar morgen weer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten