zondag 25 februari 2018

Vrijdag 23 februari, goede vrijdag


Vandaag doen buurvrouw en ik een nieuwe poging bij de golfwinkel. Als we binnen stappen loopt men direct met het rokje voor de buurvrouw te zwaaien, maar mijn shirt is in geen velden of wegen te bekennen. Buurvrouw past en beslist, we doen nog een rondje winkel en onderwijl wordt naarstig gezocht naar mijn shirt. Want .... volgens het computersysteem moet het in de winkel zijn. De vraag is alleen waar 🤔😄

Ik heb juist mijn telefoonnummer doorgegeven, zodat ze me kunnen bellen als het shirt wordt gevonden, als ineens ergens een kastje wordt geopend en voila, daar is mijn shirt. Pffff, dat was niet simpel.

Buurvrouw en ik spreken af deze middag samen naar Stellenbosch te gaan. Dus ik lunch op het gemak met manlief, die een rustige middag wel ziet zitten 😄 en stap vervolgens weer in de auto om buurvrouw op te pikken. In de buurt van Stellenbosch schuiven we de file in, het lijkt Antwerpen wel. Het wijnfestival is begonnen en dat trekt veel bezoekers en daar zijn de wegen niet op berekend. 

Na een paar rondjes te hebben gereden vinden we uiteindelijk een parkeerplek en gaan we aan de wandel, winkeltje in, winkeltje uit, her en der wordt iets gepast en buurvrouw vindt nog een paar slippers. Een kleine versnapering op een terrasje en we hebben weer een gezellige middag gehad.

Deze avond hebben manlief en ik gereserveerd bij restaurant Camphors at Vergelegen. Inmiddels regent het pijpestelen en in het hele huis is geen plu te vinden. Dus met de afstand naar de taxi en van de taxi naar de ingang van het restaurant hebben we beiden een nat pak. Nu ja, dat droogt wel weer. Het is een prachtig restaurant op een fantastisch groot en mooi landgoed (waar we door de regen niks van zien) en over de avond is maar één ding te zeggen: WAUW! Van begin tot einde perfect, de bediening, het eten, de entourage. 2 sterren niveau aan brasserie prijzen!

Dit was beslist een goede vrijdag!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten