vrijdag 10 oktober 2014

Stressloos begin van de vakantie

Het voordeel van een vlucht om 13.10 uur is dat je alles op het gemakkie aan kunt doen. Op een normale tijd opstaan, koffie drinken, krantje lezen (we pikken deze dag nog juist de eerste tabloidversie van De Telegraaf mee) en de laatste dingetjes (toilettassen) in het koffer gooien, ehm leggen.

Conform planning zitten we om 10.00 uur in de auto en nadat manlief de tank nog even heeft gevuld, rijden we een tiental minuten later de Antwerpse ring op. Altijd een risico, want het staat er vaker stil dan dat het er rijdt. Maar zo niet vandaag, zonder enige tegenwerking zoeven we naar Zaventem. Ik heb een plaats gereserveerd in Lock Park, een afgesloten en bewaakt deel van de parking onder het Sheraton hotel. We hebben eerder al - als we vanaf Brussel vlogen - gebruik gemaakt van een soort vliegveldtaxi. Kosten €95 enkele reis. Nu moeten we als we terug komen €168 afrekenen, dus goedkoper en we zijn niet afhankelijk van een ander.

Ik heb ons gisteren al online ingecheckt dus we kunnen meteen de bagage inleveren. In no time zijn we onderweg naar gate A55. De controle loopt gesmeerd, geen oponthoud, geen bellen die gaan rinkelen. We hebben een zogenaamde light en easy flight, wat eigenlijk alleen maar wil zeggen dat je geen eten krijgt aan boord. En als je om 13 uur vliegt wil je toch iets eten. Ik vind het nog te vroeg voor de seafoodbar, maar een chickenburger van de Quick gaat er wel in.

Als we arriveren bij gate A55 zit het er afgeladen vol met passagiers voor een vlucht naar Tenerife. We zoeken tijdelijk een rustig plaatsje aan de overkant. Een half uurtje later is iedereen ingestapt en steken we over. Het is 12.15 uur en verbazend rustig. Hebben we het vliegtuig voor ons alleen? Een kwartiertje later ga ik toch maar eens een kijkje nemen op een scherm met vertrektijden. Ja hoor, gate gewijzigd, we moeten naar A49. Nou, vliegtuig voor ons alleen, vergeet het maar.

Boarden begint op tijd, we kunnen de handbagage boven ons hoofd kwijt en we zijn klaar voor twee uur op onze krappe zitplaatsen.

Twee uur stelt niets voor en voor we het weten vliegen we al boven Barcelona. We landen keurig op tijd, om 15.15 uur.

1. Hallo Jacqueline en husband, ga jullie natuurlijk volgen, veel plezier en mooi weer gewenst, Hermann