zondag 12 oktober 2014

Eerste avond aan boord

Rond de klok van 6 uur hebben we ons opgefrist en verkleed. Hopelijk - maar ik verwacht van wel - voldoen we een beetje aan de dresscode "country casual". Ik krijg toch visioenen van tweed, paardrijbroeken en laarzen, maar dat zal toch niet de bedoeling zijn.

We besluiten eerst maar eens op dek 6 te gaan kijken, daar zijn de meeste lounges c.q. bars. We vinden een paar lekkere stoelen in het niet roze deel van de Martinibar. Dat wordt een Flirtini dus om ons zelf een behouden vaart te wensen. Er wordt live piano gespeeld en het is aangenaam zitten.

Om 19.00 uur dalen we de centrale trap af naar dek 5 waar het aziatisch restaurant Red Ginger te vinden is. We worden vriendelijk onthaald en naar onze plaatsen begeleidt. Het restaurant is sfeervol ingericht met veel roodtinten.

 

Nadat we onze keuze hebben gemaakt uit het menu krijgen we als kleine amuse een schaaltje boontjes. Het is de bedoeling dat je de boontjes uit de peultjes duwt alvorens op te eten. Dat is een tricky karweitje, ik had binnen de kortste keren een boon die richting de buurvrouw vloog! Wel smakelijke boontjes trouwens. Erbij kregen we een magisch servetje, een klein klontje ligt in een schaaltje waar vervolgens water over wordt gegoten en het servetje groeit dan als het ware. Grappig en zo was het ook bedoeld!

Manlief gaat verder met scampi's in een saus met chilipepers. Behoorlijk pittig.
Ik heb een klein gerechtje met kreeft, als tartaar en gekookt.
Ik ga verder met tonijn tataki met een wasabimayonaise. Mooie presentatie ook, jammer dat ik niet weet hoe ik in Blogsy een foto kan draaien. Dat moet ik nog eens opzoeken.
Manlief vervolgt met de salade beef teriaki.
Als hoofgerecht kiest manlief nogmaals beef, maar op een compleet andere wijze bereid. Een stukje vlees om te zuigen. Ook mijn lamsrack met korstje van pistache is heerlijk mals. Ik zag per abuis dat groene hoopje vooraan op de foto voor iets anders aan, maar .......... het was met wasabi! Snel blussen met water dus en in het vervolg kleinere hapjes!
En dan sluiten we af met de kokoscake met chocolade voor manlief en een bavarois met een coulis van mango voor mijzelf.
 

Dit restaurant is absoluut een niveau hoger dan het aziatisch restaurant van Celebrity en zeker even goed als Tamarind van HAL.

We nemen nog een kijkje in het theater, maar de show - hoewel met leuke liedjes van de Beach Boys - weet ons niet genoeg te boeien om het tot het einde uit te zitten. We houden het voor vanavond voor gezien, kan ik mooi nog even aan het blog werken.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten