zondag 12 oktober 2014

Barcelona in 't kort

We hebben goed geslapen! Een fijn matras en de avond ervoor de nodige wijn doen wonderen. Ik ben wakker om 07.30 uur, manlief ligt nog na te sudderen. Ik pak snel m'n Ipad om verslag te doen van onze culinaire belevenissen van gisteravond. Ik ben trouwens tot de conclusie gekomen dat ik een essentieel onderdeel mis om dit blog dagelijks te kunnen bijwerken.

Ten eerste: de foto's van eten maak ik meestal met de Iphone van manlief, kwestie van 's avonds niet meer met dat grote fototoestel rond te sjouwen. Hoe krijg je de foto's van de Iphone naar de Ipad? Via instellingen kun je de optie fotostream kiezen, waardoor automatisch foto's van manlief zijn Iphone op mijn Ipad komen en omgekeerd. Dat werkt op zich goed. Alleen .... Blogsy ziet om een mij onduidelijke reden de foto's die van manlief af komen niet in mijn foto-album staan, terwijl ze er toch echt in staan. Dat werkt dus niet. Oplossing: foto's van manlief als bijlage per mail aan mij verzenden, waarna ik de afbeeldingen kan opslaan. Uitgeprobeerd en ja hoor, dat werkt!

Ten tweede: alle andere foto's maak ik met mijn Nikon. Om die foto's op de Ipad te krijgen heb ik het kabeltje nodig wat bij het fototoestel wordt geleverd. Check .... ja, in het koffer. O jee ...... da's een USB stekkertje, die past niet in de Ipad. Daar heb ik zo'n speciaal Apple verbindingsstukje voor nodig en dat ligt dus thuis. Totaal niet aan gedacht.

Dus na ons ontbijt in het kleine ontbijtrestaurant van het hotel, niet uitgebreid maar alles is voldoende voorzien behalve fatsoenlijke koffie, gaat onze eerste reis naar de Apple Store. Nou, dat is in Barcelona een gigantische winkel, maar......... ik heb een stekkertje.

Van de Apple Store lopen we naar La Bocqueria, de overdekte markt van Barcelona.

 

Altijd leuk om hier rond te lopen, er is zoveel te zien. Van groente en fruit, langs het vlees naar de dagverse vis. Prachtig om te zien.

 

Na een klein uurtje ronddwalen zoeken we de weg terug naar het hotel. Onderweg nemen we nog de tijd voor een lichte lunch. We delen samen 4 kleine kaaskroketjes, manlief pakt de foie gras met wat sla en toast en ik ga voor de huisgemaakte gazpacho, ik ben per slot niet alle dagen in Spanje. De soep is heeeeerlijk!

 

We lopen het laatste blok naar het hotel, pikken de bagage op en vertrekken met de taxi naar de cruiseport.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten