donderdag 26 juli 2018

Dag 12, Bath Skyline Walk

Wat zijn we blij met het Nespresso-apparaat in onze kamer. Voor we gaan ontbijten eerst een kop koffie die ook echt naar koffie smaakt en dan bij het ontbijt Earl Grey Tea. Want thee zetten, dát kunnen die Engelsen wel.

Manlief staakt vandaag, die heeft een vrije dag zegt ie en is niet van plan meer meters te maken dan strikt noodzakelijk. Dus stap ik om 09.15 uur door de voordeur om de Skyline Walk route te gaan volgen. Gewapend met plattegrond met extra uitleg, water, fototoestel n een onderweg gekocht broodje ga ik op zoek naar het beginpunt. Dat is al een wandeling op zich, maar ik ben nog fit dus geen probleem. Ik heb feitelijk niet de juiste schoenen voor deze wandeling. Want hoewel erg comfortabel, sandalen waar je ook nog eens met blote voeten in zit is geen ideale combinatie, zeker niet met dit warme weer.

Ik vind het startpunt en de rest van de route is middels de aanduidingen op diverse paaltjes gemakkelijk te volgen. Vooral het eerste deel, tot nr 6 ongeveer, is het behoorlijk klimmen geblazen, daarna krijg ik het iets gemakkelijker. Ik kom over de hele route maar 2 banken tegen, dat is wel wat weinig. Vanaf nr 9 begin ik langzaam mijn voeten te voelen, volgens mij ontwikkel ik een paar prachtige blaren op mijn voetzolen. Dat zijn gelukkig niet de meest vervelende.

Het is aangenaam wandelen, deels in de schaduw en de zon zit ook wat verscholen achter de wolken. Ook hier heeft de natuur veel geleden onder de aanhoudende droogte en af en toe waan ik me in Afrika. Gelukkig kom ik alleen koeien tegen! Pas het laatste half uur krijg ik het echt warm. Midden door open velden, dus niks van beschutting. Ik ben blij dat de kerktoren steeds dichterbij komt! Behoorlijk verhit ben ik om 12.45 uur op 200 meter van het hotel als ik manlief een restaurantje uit zie komen en naar me zwaait. Even uitpuffen en gezellig samen iets eten.

Foto's zeggen meer dan woorden in dit geval, dus kijk en loop gezellig even het rondje mee. De route is 9,6 km, maar vanaf en terug naar het hotel was het 12,4 km aldus de Iphone. Let vooral ook even op het aantal verdiepingen door het afgelegde hoogteverschil!

Ik ga nu een lekkere koude douche nemen en met de voeten omhoog. Vanavond gaan we - uiteraard - weer uit eten, maar daarover doe ik morgen wel verslag.















































Geen opmerkingen:

Een reactie posten