dinsdag 24 juli 2018

Dag 9, Bath here we come

Vandaag weer op verplaatsing, dus worden de koffers open gelegd op het bed om alles weer in te kunnen pakken. Dat is zo klaar, dus na de koffie rap naar beneden voor het ontbijt. Omeletje voor manlief, alleen met ham deze keer, en 1 gepocheerd eitje voor madam. Er liggen nu weer plenty zoete broodes, dus ik sluit af met een chocoladebroodje. Zo'n mini-dingetje hoor!

Express checkout, dus we hoeven niet aan de receptie te wachten, maar droppen de kamersleutel in het daarvoor bestemde bakje en zijn weg. Een fijn hotel, in een mooie en goed verzorgde stad!

Maar het volgende hotel verwacht ons en we zijn weer toe aan een nieuwe omgeving. De afstand Cheltenham-Bath is peanuts en we kunnen in amper anderhalf uur in het hotel zijn. Maar daar schieten we niets mee op, want de kamer is pas vanaf 14.00 uur beschikbaar. Dus rijden we maar weer eens een mooie route en dat lukt ook goed vandaag. Leuke dorpjes, veel te zien onderweg. Jammer dat het zo bewolkt is, toen we vanmorgen zaten te ontbijten was de lucht zo stralend blauw.

Rond lunchtijd zijn we bij Wells, wat volgens de reisgids een leuk stadje moet zijn vooral beroemd om zijn kathedraal. Dus lunchstop. De auto wordt geparkeerd en we gaan op pad. Inderdaad, het is hier gezellig, veel kleine winkeltjes en behoorlijk veel publiek. We gaan op zoek naar de plaatselijke inn en vinden een tafel en stoelen op het kleine buitenterras aan de achterzijde. We wachten en wachten, niemand. Zou je hier ook zelf moeten bestellen? Ik naar binnen en ja hoor, drank aan de bar, eten aan een andere toog. Na de bestelling krijg ik een emmertje met bestek in mijn handen gedrukt om mee te nemen naar de tafel. Ik kan hier zo aan het werk 😀

De lunch is niet slecht maar ook niet fantastisch, maar de magen zijn weer gevuld en we lopen verder naar de kathedraal. Mooie kerk, goed onderhouden ook. En dan vinden we het tijd om verder te gaan, rechtstreeks door naar het hotel. Ons Miep levert ons keurig voor de deur af, maar ik weet dat we achterom moeten voor de parking waar het erg druk is en we gelukkig nog een plaatsje vinden.

We worden verrast met een upgrade naar een iets grotere kamer, altijd welkom en leuk. Ook hier weer krakende vloeren en echt waterpas ligt het ook niet allemaal. Als ik me verplaats in de kamer heb ik steeds het idee dat ik niet helemaal vast ter been ben. En ik heb vandaag nog geen alcohol op!! Grappig dingetje .... er hangt een schilderij pal boven het bed tegen het plafond, kunnen we schaapjes tellen 😁

Snel uitpakken, installeren en dan iets drinken. Een lekker koud pilsje voor manlief en voor mij een cola om de dorst te lessen.

Deze avond eten we in het hotelrestaurant, Brasserie Le Blanc. Het is een kakofonie van geluiden als we over de drempel stappen, manlief is er niet blij mee. Het is ook een groot restaurant én van buitenaf bereikbaar, dus er is nog een aparte entree. Er zitten een paar grote groepen en dat geeft altijd herrie. Maar voor vandaag doen we het er mee en gelukkig is zowel de bediening en het eten goed. Een lekkere fles wijn om samen te delen en wij zijn weer helemaal happy. Morgen op verkenning in Bath!








 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten