vrijdag 20 juli 2018

Dag 6, de Cotswolds en zijn lieve dorpjes

Ik denk dat we inmiddels dat Engelse uur (klok een uur terug) wel hebben weg gewerkt. Om 07.30 uur komt er leven in de brouwerij, juist zoals thuis. Was en plas en door naar het ontbijt. Voor manlief en omelet met alles behalve kaas en ik beperk me vandaag tot toast met van alles iets maar niet teveel. De omelet ziet er lekker fris uit en smaakt goed, benieuwd naar de eggs Benedict morgenvroeg! Na het ontbijt terug naar de kamer, manlief kan zich even verdiepen in de ontvangen Financial Times en ik ga gewapend met twee verschillende schoenen op pad. Gelukkig gaat de winkel al om 09.30 uur open. Sorry 'bout that en in no time sta ik - nu met een identiek paar - weer buiten. Terug naar het hotel, de boel bij elkaar pakken en onderweg.

We zitten aan de rand van de Cotswolds, misschien wel het meest fotogenieke deel van Engeland. Lieflijke kleine dorpjes uit vroegere tijden, zeer goed onderhouden en vrijwel allemaal opgevrolijkt met massa's bloemen. Beetje jammer van die busladingen Japanners 😒

We stoppen in een paar plaatsjes, sommigen passeren we alleen maar. Rond het middaguur houden we halt in Bourton on the Wold, ook wel klein Venetië van de Cotswolds genoemd. Dat is iets overdreven vind ik. Omdat er een watertje door een dorp stroomt is het nog niet meteen een vergelijk met Venetië. Maar mooi is het hier wel! Kleine wandeling, aantal foto's en dan op een gezellige drukke hoek lunchen en mensjes kijken. En genieten van het mooie weer, want het is weer warm vandaag. Ik zie één iemand die daar een goede remedie tegen heeft 😁

Om ongeveer 14.30 uur stappen we weer in de auto en besluiten terug te rijden naar het hotel, morgen weer een dag en dan gaan we verder met de route. We hebben vakantie per slot van rekening. Dus manlief de Tour de France en ik ga gezellig gewapend met I-pad en e-reader in de tuin zitten.
Cup of tea please!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten