vrijdag 20 juli 2018

Dag 5, Exeter - Cheltenham met een flinke omweg

Vandaag gaan we weer op verplaatsing. Maar eerst ontbijten. Van het buffet deze keer, keuze voldoende. Met een glas vers sinaasappelsap en een kop ondrinkbare koffie zijn we even later gereed voor een nieuwe dag. Koffers oppikken, alles in de auto, even samen de route bespreken en karren maar. Zodra we Exeter uit zijn rijden we al op een toeristische route. Dat zijn de wegen die op de kaart zijn aangegeven met zo'n groen lijntje er langs. Die zijn er hier plenty, maar dat wil niet altijd zeggen dat je ook echt iets ziet. Ook hier heggen, bomen, complete groene tunnels langs de weg. Gelukkig ook veel dorpjes, want anders zou het saai rijden zijn.

Maar we rijden richting de kust en op een bepaald moment dwars door Exmoor Nationaal Park. Hier is het mooi, met prachtige vergezichten en velden vol heide. Nu al enigszins paars, maar wat zal het hier over een paar weken mooi zijn! We bereiken Lynmouth, een klein super toeristisch plaatsje aan de kust. De weg er naar toe is heel smal en het is soms echt passen en meten. Maar ondanks dat staan er volop touringcars op de parking. We kijken voor een parkeerplek, maar helaas alles is vol. Gelukkig kan manlief even ergens aan de kant gaan staan en ik spring uit de auto om snel een paar mooie foto's te maken. Getver, het stinkt hier naar vis! Maar goed ook dat we geen parkeerplek vinden, want hier een terrasje pakken lijkt me niet alles.

We vervolgens onze weg langs de kust, prachtig hier en gelukkig vinden we deze keer een stopplek om even van het uitzicht te genieten en foto's te maken. In de eerstvolgende grotere plaats hebben we onze lunchstop en omdat ik merk dat manlief vandaag het bochtenwerk een beetje beu wordt, schakel ik de navi terug naar MET snelwegen en schieten we de M5 op. Nog anderhalf uur tot het hotel, makkie. Onderweg zien we nog iets typisch, voor ons toch. Een motor met zijspan, maar geen gewone. Het zijspan is bedoeld om een lijkkist te vervoeren! Er zal wel vraag naar zijn zeker?

Cheltenham is een mooie plaats, goed verzorgd, met veel bloemen. Het hotel is prachtig, gehuisvest in een oud pand, geopend in 1838. Nadeel daarvan is, dat ook de lift oud is en dus "in panne" ligt. De gasten mogen gebruik maken van de dienstlift, maar daarvoor moet iemand van de receptie steeds een code intoetsen op de toegangsdeur naar de "downstairs" afdeling. Nu ja, vervelender voor hen dan voor ons.

Ik installeer ons, koffers uitpakken, elektronica aansluiten en manlief installeert zich voor de tv voor een hopelijk Nederlandse overwinning op de Alpe d'Huez. Het mocht niet zo zijn helaas. Ik loop op het gemak even de deur uit, kaart posten en even kijken waar onze restaurants voor de komende 2 avonden zich bevinden. Een gezellige shopstad en ik zie warempel een paar schoenen waar ik de hele zomer naar heb gezocht. Snel naar binnen voor de winkel sluit en even passen. Eerst mijn normale maat 40, maar zoals vaker met sandalen besluit ik ook 42 te proberen en die vind ik mooier passen. Geen tenen of hielen die net over de rand steken. Happy met deze aankoop wandel ik rustig terug naar het hotel. Uiteraard laat ik manlief mijn aanwinst zien en dan constateer ik dat ik een schoen heb maat 40 en een exemplaar maat 41. Pffff, morgen terug dus!

We drinken gezellig iets in de bar en eten vanavond in het hotel. Goede keuken!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten