maandag 30 juli 2018

Dag 14, op bezoek of toch maar niet?

Goed geslapen, ik val in herhaling. Het hotel zit blijkbaar goed vol, want het is behoorlijk druk met ontbijters. Ik bestel uiteraard Eggs Benedict en laat deze laatste maal nu ook de beste zijn. Eitjes perfect en de saus heeft precies het juiste zuurtje (voor mij althans).

Om 10.45 uur is het wisselen van de wacht bij het kasteel en die komen voorlangs het hotel. Ik ga alvast een eindje aan de wandel met mijn camera en zal op tijd terug zijn bij het hotel om de band en de guards langs te zien komen. Het is een behoorlijk stuk frisser geworden en mijn blouse wappert rond mijn lichaam. In de zon uit de wind is het goed, maar anders brrrrrrrrr...

Ik kom hele massa's mensen tegen uit de richting van de parkeerplaats voor autobussen. Allemaal naar Windsor Castle, er staat al een gigantische rij aan te schuiven. Het kasteel gaat pas om 10.00 uur open, dus dat beloofd! Feitelijk is de bedoeling dat wij vandaag ook bij de Queen op visite gaan, maar ik vraag me af of dat gaat lukken. Ik weet in ieder geval zeker dat we er geen uur voor in de rij gaan staan.

Inmiddels wordt het knap druk langs de route. Manlief sluit zich bij mij aan, maar tegen dat de hele stoet passeert zijn er zoveel mensen dat het moeilijk is fatsoenlijk foto's te nemen. Camera in de lucht dan maar en schieten op goed geluk! Als alles weer achter de rug is komt de hele massa weer in beweging. Ik laat de camera in het hotel, manlief gaat op zijn gemak zijn krantje lezen en ik ga op mijn gemak winkelen. Er is hier best en behoorlijk winkelgebied en het is al 12.30 uur geweest als ik me weer bij manlief meldt. Ik heb onderweg een leuk Italiaans restaurantje gezien en daar gaan we op af. Hier gelukkig keurig bediening aan tafel. Die Engelse gewoonte van zelf aan de bar bestellen vind ik helemaal niks. Het is een goede keuze trouwens, een voortreffelijke Italiaan!

De rest van de dag hebben we vrij. Met het terug lopen naar het hotel zien we nog steeds ellenlange rijen aanschuiven voor Windsor Castle, dus ons bezoek aan de Queen zetten we ter plaatse in de koelkast. Ze zal alleen thee moeten drinken. Dus wordt de middag al lezend, puzzelend, tv kijkend door gebracht.

Het is ontzettend druk in het hotel vandaag. Blijkbaar is er ergens een receptie of een feest, want veel mensen lopen in het aangekleed compleet met feestelijk haarstukje of hoedje voor de dames. Het is een komen en gaan in de bar van het hotel. We zitten het gezellig aan te zien tot het tijd is voor ons diner. Gezien de nogal uitgebreide lunch besluiten we ons te beperken tot een hoofdgerecht, lam voor manlief en ik kies de vegetarische gnocchi, erg lekker maar de helft van mijn pannetje gaat mee terug naar de keuken, iets teveel.

Nog een afzakkertje in de bar, maar daar is het inmiddels zo rumoerig - alles zit al vanaf deze middag te pimpelen - dat we besluiten maar lekker naar de kamer te gaan. Er begint juist een spannende film, waar manlief het einde niet meer van ziet en om 00.30 uur doe ik het licht uit. Morgen een reisdag.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten