woensdag 25 juli 2018

Dag 10, it's a cosy town!

Ik word wakker van het kraken van een vloer, de bovenburen zijn wakker. Tijd om op te staan. Het ontbijt is ook in Brasserie Blanc, het is hier nu en pak rustiger. Hier wordt gewoon weer met een volledig buffet gewerkt, alleen speciale bestellingen - zoals Eggs Benedict - zijn op verzoek. Maar daar heb ik vandaag geen zin in. Alles is ruim voorradig en vers.

Na het ontbijt nog even terug naar de kamer. We willen de hop on hop off bus nemen en de eerste vertrekt pas om 10.00 uur vanuit het centrum. Volgens de receptioniste zal de bus om ongeveer 10.15 uur bij halte 8, praktisch naast het hotel, zijn. Dus wordt het blog bijgewerkt, de krant gelezen en voor we het weten is het tijd om naar buiten te gaan. Juist op tijd want de bus is vroeg!

We kopen tickets, goed voor 2 routes en 24 uur geldig, altijd gemakkelijk, dan kunnen we de bus ook als taxi gebruiken. We zitten de route uit tot stop 17 c.q. 1 en moeten dan de bus uit, al wie verder wil moet overstappen. Omdat we nog niet de hele ronde hebben gehad besluiten we dit maar te doen. We krijgen zo een goed overzicht van de stad en het valt op hoe compact alles is. Het is hier goed te belopen. Weer terug bij stop 1 willen we ook maar meteen de gele tour doen, die gaat iets verder weg van de stad en hogerop, dus goed voor mooie uitzichten op Bath. Maar eerst een toiletstop, dus we houden halt op een terras van een hotel. Voor de goede orde bestellen we twee koffie, maar helaas, ook hier is ie niet te drinken, bah!

Snel verder en op de bus. Het is inderdaad een mooie route en regelmatig hebben we doorkijkjes van bovenaf op de stad. Maar de bus kan nergens stoppen en de doorkijkjes zijn zo klein dat mensen geen tijd hebben om een foto te nemen. Gemiste kans! Als we weer terug zijn bij het beginpunt is het tijd voor de lunch. We vinden een tafeltje in een pub. Ook hier moet je zelf aan de bar de bestelling doorgeven, we beginnen er al aan te wennen. Ze hebben Amstelbier op de tap en manlief heeft dorst. Ik moet de barman echter wel corrigeren en vragen om een fatsoenlijke schuimkraag. Geen probleem verder. De sandwich voor manlief en mijn wrap met kleine stukjes kibbeling smaken uitstekend, zo slecht als de koffie is, zo goed zijn de keukens hier.

En dan scheiden onze wegen zich, manlief gaat terug naar het hotel om naar de Tour te kijken en ik ga aan de wandel. Zonder camera vandaag (die neemt manlief mee terug), eerst eens op het gemak winkeltjes bekijken. Het is een ontzettend leuke en gezellige stad. Om iedere hoek ligt weer een mooi straatje of gezellig pleintje. Morgen een rondje mét camera. Als mijn voeten beginnen te protesteren wandel ook ik terug naar het hotel om daar een enigszins gefrustreerde man aan te treffen. Wat voor hotel heb ik nu toch uitgezocht, ze hebben hier niet eens de Tour op de tv!

5 minuutjes zoeken en door het zenderaanbod scrollen later, heb ik de juiste zender gevonden en is manlief alsnog gerustgesteld. Pfffffff..... 😏

Ik heb voor vanavond een tafeltje gereserveerd bij The Chequers, een pub waar als ik de kritieken mag geloven heerlijk eten wordt geserveerd. Het interieur is erg simpel,maar de recensies kloppen, er wordt hier fantastisch lekker gekookt. En voor we het weten is er al weer een gezellige avond voorbij gevlogen!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten