maandag 15 december 2014

Een soms zonnige zondag in New York

We hebben weer uitstekend geslapen, als een blok kan ik wel zeggen. Maar ik was weer om 06.00 uur wakker. Even uitsudderen, met pa bellen, wassen en aankleden, ochtendnieuws kijken tussen de reclame door :) en het is al weer 08.30 als we naar buiten lopen. Via 57th Street deze keer, richting 7th Avenue waar op de hoek Europa Café zit. Ons doel van vandaag voor ontbijt. Manlief neemt roerei met ham en ik ga voor de sandwich kaas en ei met bacon, worst of ham, maar dan zonder de bacon, worst of ham. De glazen sap worden al gevuld als we amper zitten en ook de koffie voor manlief en mijn cappucino - formaat soepkop - worden razendsnel geleverd. Het is hier een goed draaiende machine. Maar goed ook, want het is er erg druk, het loopt af en aan. Een 10-tal minuten later wordt ook ons eten gebracht, waarvan ik prompt weer vergeet tijdig een foto te maken.


We hebben besloten vandaag tickets te kopen voor de hop on hop off bus en alvast 1 ronde te maken. Kwestie van de spieren vandaag wat rust te gunnen. We wandelen dus richting Central Park, waar alle tourbussen stoppen. Hier staan ook de rijtuigen opgesteld voor een ritje door het park. Misschien een andere dag.
We kopen een ticket voor 3 dagen, dus we kunnen vooruit. We moeten wel een dik half uur wachten op een bus met overkapping. We gaan met deze kou echt niet in de open lucht zitten! Een mens zou van minder een longontsteking op het lijf halen. In deze bus is het echter aangenaam zitten, hoewel het zicht iets minder is en foto's maken vanwege de krassen op het plexiglas weinig goede beelden oplevert. Maar, het is ons erom te doen een ruim beeld te krijgen van NYC.

We blijken in de bus gestapt te zijn die naar Battery Park rijdt. We rijden dus op korte afstand langs Ground Zero, door Chinatown en Little Italy, zien het Vrijheidsbeeld (hoewel in de verte) en Brooklyn Bridge.

Die mensenmassa op de eerste foto? Je zal het niet geloven, maar die staan in de rij voor sneakers! Blijkbaar kwamen er vandaag nieuwe Jordan's of dergelijke in de verkoop en zal en moet men die meteen de eerste dag kopen. We hebben op minstens 6 plaatsen dergelijke rijen zien staan. Bizar!

Uiteindelijk zijn we weer bij 5th Avenue en het Rockefeller Center, het is er minstens zo druk als gisteren.

We rijden mee door tot waar we zijn ingestapt, Central Park, en gaan daar op zoek naar een restaurant voor de lunch. We belanden in het qua inrichting gedateerde restaurant van het Plaza Parklane Hotel. Op zondag hebben ze daar een brunch, zo blijkt. Voorgerecht van het buffet en hoofdgerecht van de kaart. We nemen beiden wat gerookte zalm van het buffet en manlief gaat verder met een New York steak, die niet medium maar well done wordt geserveerd. Gelukkig is het een mooi mals stuk vlees. Ikzelf heb de pasta van de dag gekozen, die ik na een eerste hap zelf maar op smaak breng met peper en geraspte kaas van het buffet (voor de Ceasar salad). Het smaakt redelijk, niet meer en niet minder.

Ik lever manlief af bij het hotel en loop zelf nog even naar de winkels rond 5th Avenue. Ik wandel ook nog een rondje door Saks, maar het is er zo warm en zo druk dat ik het laat voor wat het is en op mijn gemak terug wandel naar het hotel. Onderweg maak ik nog een foto van één van de vele prachtig versierde en verlichte winkelpanden.

Tijd om het blog even bij te werken en dan vanavond lekker uit eten.

 

 

1 opmerking:

  1. Goed gepland allemaal, hoponhopoff en de musical, geniet weer van de voeding te bekijken

    BeantwoordenVerwijderen