zaterdag 19 januari 2013

Zaterdag 19 januari 2013

Om 4:00 uur worden we wakker van een alarm, gevolgd door een mededeling dat er brandalarm is en men uitzoekt wat er gaande is, met het verzoek standby te blijven voor verdere informatie. Een half uur later komt de melding dat het vals alarm was, met excuses voor het ongemak. In dat half uur had ik in gedachte de boel al bij elkaar gepakt, kluisje leeggehaald en ons beiden aangekleed zodat we een paar dagen vooruit konden. Gelukkig was dat alles niet nodig.

We worden deze ochtend wel op tijd wakker voor het ontbijt. We zakken met de lift naar de 4e verdieping, restaurant Melt. We krijgen een tafel aangewezen en gaan op onderzoek uit. Een eerste keer in een buffetrestaurant is altijd even zoeken, zeker als het buffet zo uitgebreid is als hier! Ik zal morgen mijn fototoestel meenemen om foto's te maken. Alles is aanwezig, uiteraard ook de mogelijkheid om uitgebreid Aziatisch te eten. Manlief zit dus 's morgens vroeg al aan de gebakken rijst. Ehhhh, doe mij maar een sneetje getoast brood en wat kaas. Nou vooruit dan, doe ook maar wat roerei. Ik zal nooit begrijpen hoe iemand 's morgens al dat eten weg krijgt.

Na het ontbijt besluiten we dat ik alleen even op zoek zal gaan naar de schoenmaker. De Millenia-walk mall ligt achter het hotel en is via een andere mall, Marina Square, te bereiken. Maar goed ook, want het stort buiten! De hele lucht is donkergrijs en het ziet ernaar uit dat het vandaag niet droog zal worden. Jammer, maar we zullen het ermee moeten doen. Ik ga snel onderweg en bereik zonder problemen de Millenia-walk. Volgens de plattegrond zit de schoenmaker op de 2e verdieping. Maar na 2 maal de gehele mall te zijn rond gelopen (gelukkig is het geen al te groot winkelcentrum) heb ik de schoenmaker nog steeds niet gevonden. Ik vraag het aan 3 verschillende mensen, maar allemaal komen ze niet verder dan: ja, die zit op de 2e verdieping. Zover was ik ook al. Ik besluit het nog eenmaal te proberen en vraag een jong meisje in een speelgoedwinkel of zij misschien weet waar ik Mister Chuan kan vinden. Ze denkt even na en zegt dat ze denkt te weten waar ik moet zijn. Ze stuurt me weer naar het andere einde van de mall en dan moet ik door het foodcourt lopen! Tsja, je verwacht toch niet dat je restaurants moet binnen lopen om bij een schoenmaker te komen. Ik volg de goede raad maar op en inderdaad, daar is de winkel van Mister Chuan. GESLOTEN! Jakkes! Heb ik me voor niks een slag in de rondte gelopen. Terug naar het hotel dan maar. Dat wordt vandaag nieuwe schoenen kopen of mazzel hebben dat we al wandelend alsnog een schoenmaker tegen komen.

Terug in het hotel maken we plan-de-campagne op. De plannen moeten worden omgegooid, want het regent jonge honden en het is echt geen weer op Chinatown te gaan bekijken, of The Gardens by the Bay. We besluiten er maar een shoppingdag van te maken. Manlief zit per slot van rekening in de retail, dus shoppingcentra bekijken blijft interessant. Mijn schoenen wegen niets, dus die gaan mee in de rugzak en wie weet, krijg ik ze vandaag toch nog gerepareerd.

We kunnen ook vandaag nog gebruik maken van de hoho-bus en wachten op The Original tour die ons naar het shopping-walhalla van Singapore zal brengen, Orchard Road. De ene winkelmall na de andere. We moeten af en toe - vooral voor een oversteek - onze paraplus gebruiken, maar voor het grootste deel is het mogelijk droog te lopen. Overal zien we de voorbereidingen voor het Chinese Nieuwjaar. In een mall is een speciaal gedeelte ingericht om spulletjes te kopen voor dit feest, vooral erg kleurrijk allemaal.




In een volgende mall zien we een hele klas ijverig kunstschilderen, tenminste, ze proberen allemaal een verschillende foto na te schilderen. Ze hebben in ieder geval lol. Om de hoek zien we een aantal fantastische etalages, wijn, verschillende soorten olijfolie en veel kaas. Mmmmm...





Rond de klok van 2 lassen we een korte lunchpauze in. 8 stokjes sate voor manlief, vergezeld van een overheerlijke pindasaus (ik heb geproefd) en een kleine pizza margaritha voor mij. Vers gebakken, lekker knapperig en heerlijk van smaak.

We wandelen weer verder, bezoeken nog wat winkels en dan gelooft manlief het wel, hij wil terug naar het hotel. We besluiten dat hij de taxi terug neemt en ik - met de bustickets op zak - nog even doorwinkel. Ik koop niets, mijn maat is niet zo gemakkelijk te vinden hier, maar vind het fantastisch om in de winkels rond te struinen. Je ziet hier toch net even andere dingen als thuis. Een uurtje later hou ik het ook voor gezien en neem de bus terug naar het hotel. Het is de gehele dag geen moment droog geweest.

Als afgesproken vind ik manlief in de hotelbar, al knikkebollend. Zo'n dag winkelen is een hele opgave voor een man :) We drinken iets en gaan daarna terug naar de kamer. Ik werk het blog wat bij, manlief doet een - zegt ie - hoognodig dutje en om 20:00 uur zijn we gereed voor ons diner in Cherry Garden, het kantonees chinees restaurant in het hotel. Ook deze avond kiezen we een menu, Thought genaamd. We starten met een 3-tal amuses (verdorie, weer te laat om een foto te nemen), een coquille in een krokant jasje, een garnaal omwikkeld met rijst, sesamzaad en verwerkt in een of andere lekkere mouse en 2 stukjes buikspek in een sojasaus. We vervolgen met gevulde soep met groente, paddestoelen en kip. Daarna verder met kreeft afgewerkt met kaas. Een heerlijk stukje wagyu-rund met XO-saus en een mousse van lente-ui en gember, erg lekker. Daarna nog noodles met coquilles en gamba's. Als afsluiter een dessert van citroensorbet op een kersenemulsie, erg luchtig en erg fris. Het heeft ons uitermate goed gesmaakt en vanwege de mooie, niet te grote porties, hebben we ook juist voldoende gegeten.












Als ons dessert is geserveerd komt een vriendelijke jongedame vragen of ze een foto van ons mag maken. Dat mag, en even later komt ze ons met de complimenten van de zaak en de nodige bedankjes voor ons bezoek aan het restaurant, de foto overhandigen, keurig ingelijst. Een leuke attentie!

Zo, ik ben nu weer helemaal up to date met het blog. Het is 23:35 uur, tijd om m'n bed in te duiken. Hopelijk is het morgen droog en kunnen we de ochtend nog nuttig besteden. We mogen de kamer tot 14:00 uur gebruiken - 2 uur langer dan gebruikelijk - en dat is een mooie tijd om aan boord van de Milennium te gaan. Tegen die tijd zijn normaal gesproken de hutten gereed voor de nieuwe gasten. Maar, dat is voor morgen. Voor nu, welterusten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten