zaterdag 2 februari 2013

Dinsdag 29 januari 2013, cruisedag 10

Weinig nieuws te melden vandaag, want wederom een zeedag. De batterij opladen voor 3 drukken dagen. Het is vandaag prachtig helder en zonnig weer en het lukt me warempel om 4 x een kwartier in de zon te liggen. Het water gutst dan wel aan alle kanten van je lijf. Pffff, warm hoor. Ik ben nu eenmaal een slechte zonligger, ik verveel me dan al snel. Moet m'n ogen dicht houden, terwijl ik me dan continu afvraag wat er rondom mij allemaal gaande is :) Ik hoef ook niet echt diep bruin gebrand thuis te komen, maar een klein kleurtje is altijd fijn dus mezelf een uurtje "opofferen" moet lukken.

De rest van de dag verloopt volgens een inmiddels vast patroon, we lezen wat, we puzzelen wat, gaan een kleinigheidje eten, iets drinken, zitten afwisselend op ons balkon of ergens in een publieke ruimte, lopen een rondje boot en dan is het alweer avond. Er zijn overigens de gehele dag activiteiten aan boord, dus men behoeft zich absoluut niet te vervelen. Er zijn diverse fitness lessen zoals yoga, zumba en pilates, men kan Chinese Qigong leren, er zijn shuffleboard of tafeltennis wedstrijden, uiteraard trivia en bingo, kookdemonstraties, er zijn diverse gastsprekers aan boord over de meest uiteenlopende onderwerpen (sterrenkunde, Faberge eieren, Indonesie natuurlijk), danslessen, men kan een kijkje nemen achter de schermen (keuken, theater), kortom voor ieder wat wils. Maar wij gebruiken de zeedagen vooral om te relaxen NA en op te laden VOOR drukke port-dagen.

Deze avond gaan we nogmaals naar het grote restaurant en zijn het beiden al heel snel eens over wat te kiezen. We starten met een ravioli van kreeft, gevolgd door een kippenroomsoep en als hoofdgerecht gaan we voor een erg smakelijke kip teriyaki. Mooi menu vanavond! We hebben een tussengerecht dus laten het dessert aan ons voorbij gaan. Kwestie van keuzes maken, we willen immers niet 5 kg zwaarder terug naar huis keren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten