dinsdag 5 februari 2013

Maandag 04 februari 2013

Keurig op tijd arriveren we in Parijs, terminal 2E. In omgekeerde volgorde als op de heenweg moeten we nu naar terminal 2F voor onze aansluitende vlucht naar Amsterdam. We volgen de borden voor de transfers en komen uit bij zo'n vliegveldmetro. Apart, want op de heenreis hebben we de afstand tussen 2F en 2E lopend afgelegd.

Aangekomen in 2F vernemen we dat de vlucht een half uur later zal vertrekken, om 08:30 uur. Het wordt 08.45 voor we in de lucht zitten. Het vliegtuig zit afgeladen vol. Het neemt behoorlijk wat tijd in beslag voordat iedereen een plekje heeft gevonden voor zijn handbagage. Het zou beter zijn als men eens beter op afmetingen ging controleren. Ik denk dat 80% van de passagiers een te groot formaat handbagagekoffer heeft.

Als we de landing in gaan zetten en weer onder de wolken vliegen probeer ik me te orienteren. We blijken over de Loosdrechtse plassen te vliegen. Dat betekent een voor mij ongebruikelijke aanvliegroute naar Amsterdam. En inderdaad, ik zie Almere, we vliegen recht over het Muiderslot (leuk!), ik zie Pampus en heb een prachtig uitzicht over Amsterdam, het IJ en de Amstel. We hebben behoorlijk last van turbulentie, er staat een stevige bries. Waarschijnlijk ook de reden voor deze aanvliegroute. De (vrouwelijke) piloot zet ons echter keurig op de grond. Zodra we onze koffers hebben bel ik nog vanuit de bagagehal naar de shuttledienst. Men had al gezien dat we waren geland en het busje is al onderweg. Service! We gaan naar het afgesproken punt en 10 minuten laten krijg ik een telefoontje dat het busje voor de deur staat. We lopen naar buiten en onze bagage wordt meteen van ons overgenomen en in de bus overgeladen. Luttele minuten later zijn we onderweg naar Aalsmeer. Manlief haalt de auto uit de parkeergarage, terwijl ik afreken. De koffers worden weer keurig voor ons in de auto gezet en we zijn weer onderweg naar Antwerpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten