woensdag 17 oktober 2012

2 dagen Singapore

Eigenlijk drie dagen. Als alles volgens schema verloopt landen we dus donderdag om 18.45 uur in Singapore. Rekening houdend met douane en bagage verwacht ik dat we ergens tussen 20.00 en 20.30 in ons hotel zullen zijn. Even opfrissen, lekker eten en door naar bed. 

Dan hebben we 2 volle dagen, de vrijdag en de zaterdag, om Singapore te bekijken. Zondag kunnen we aan boord, maar het schip gaat pas maandag varen. De zondagochtend kunnen we dus ook nog gebruiken voor sightseeing, de middag zal grotendeels opgaan aan inschepen en uitpakken. Maandag varen we om drie uur af, dus ook die dag hebben we nog een aantal uren beschikbaar voor sightseeing.

Marina Bay International Cruise Terminal

Ons hotel. Pfff, ga naar Tripadvisor en je krijgt 272 hotels te zien in Singapore! Nu komen die natuurlijk niet allemaal in aanmerking, dus .... elimineren. 1 en 2 sterren, niet in het stadscentrum, geen restaurant, geen airco, te duur. Uiteindelijk hou ik een 50-tal hotels over, nóg veel natuurlijk. Dus we gaan weer beoordelingen lezen. Tripadvisor, Zoover NL, Zoover BE, zelfs Zoover DE. Ik hou van Duitse beoordelingen. Als een Duitser zegt het was er schoon, is het ook ECHT schoon!

De lijst slinkt tot 20 hotels. Ik bedenk me opeens dat het wel erg gemakkelijk zou zijn als er een halte van de HoHo-bus (hop on hop off) voor ons hotel is. Ik kan zo weer 7 hotels schrappen. Google View komt erbij, want elk hotel prijst zichzelf natuurlijk als mooiste en best gelegen hotel aan, maar over eventuele bouwputten naast de deur wordt nimmer gesproken. Nu vertrekken we pas medio januari, dus een garantie is het niet, maar toch .... Ik schrap weer een aantal hotels en begin aan de laatste eliminatieronde: prijzenslag! Ik noteer van alle hotels de prijzen, een aantal hotels is volzet. Na een maand controleer en noteer ik nogmaals de prijzen, een maand later wederom. Omdat bij de helft van de hotels bepaalde categorien kamers volzet geraken, vind ik het tijd worden om definitief de knoop door te hakken. Indien de prijzen dalen kan ik altijd nog annuleren en opnieuw boeken, voorlopig loop ik liever niet het risico geen kamer meer te vinden. De uiteindelijke keuze valt op het Mandarin Oriental.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten